diumenge, 25 de novembre de 2012

Com pot ser que el meu fill suspengui informàtica?

Resulta molt curiós quan després d'un trimestre de classes d'informàtica on s'ha estat aprenent les diferents parts dels ordinadors, el funcionament d'Internet, l'ús d'aplicacions ofimàtiques i de productivitat, on s'ha hagut d'avisar vàries vegades als mateixos alumnes que fessin les feines, que les entreguessin en la data i la forma indicada. I que a pesar dels avisos els mateixos alumnes han anat incomplint reiteradament, que els has hagut de treure cada dia de pàgines web d'entreteniment o d'aplicacions lúdiques (jocs).

Doncs quan has de valorar la feina feta i els coneixements adquirits, alguns alumnes no arriben a l'aprovat. Llavors és quan venen els pares i et demanen explicacions, volen saber per què els seus fills no han aprovat Informàtica quan es passen tot el dia davant l'ordinador. Jo els dic que es prenguin la molèstia de mirar en què fan servir el temps d'ús d'ordinador que tan meravellats els té i que després m'ho vinguin a contar. A data d'avui encara no m'ha vingut cap pare ni mare a explicar en què inverteix tantes hores digitals el seu fill o filla.

I és que la Informàtica no és només passar hores davant l'ordinador, tampoc és només trobar la manera d'evadir-se de la realitat, això són coses que es poden fer i que convé fer-les de tant en tant però sense perdre de vista que la informàtica no deixa de ser una eina per tractar la informació, hi ha qui la defineix com una pròtesi del nostre cervell, ens ajuda a fer càlculs complexos en qüestió de segons i representar-los gràficament per poder-los entendre millor, ens ajuda a emmagatzemar quantitats enormes d'informació i poder-hi accedir quasi instantàniament, ens permet comunicar-nos, jugar, aprendre, ser creatius intelectual i artísticament, estar al cas de coses que passen a milers de quilòmetres.
Però per poder fer totes aquestes coses cal tenir-les present i disposar de la voluntat necessària per aprendre com fer allò que ens cal fer i no deixar-se dur per les distraccions que tenim a l'abast.

Així que si algú no sap per què algun alumne d'ESO suspèn la informàtica, que faci el favor de demanar-li primer al fill o filla quins són els temes que han vist a l'institut i quanta estona de la que es passa davant l'ordinador a casa ha dedicat a repassar aquests temes.


Salut i força!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada